Πολύ συχνά ζητάμε από τα παιδιά να συνεργαστούν και να σκέφτονται συλλογικά μέσα στην τάξη. Το παιχνίδι είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσουν τα παιδιά νέες γνώσεις αλλά και να κατανοήσουν καλύτερα τις προγενέστερες. Η αυλή είναι πάντα ο αγαπημένος χώρος για παιχνίδι και έτσι αποφασίσαμε η δράση να γίνει έξω και να μην περιλαμβάνει μόνο παιδιά της ομάδας μας αλλά και κάποια μικρότερα.
Οι παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν:
• Συνεργασία
• Λεκτική επικοινωνία των παιδιών
• Ανάπτυξη εμπιστοσύνης
• Τήρηση κανόνων, με απώτερο στόχο την αυτορρύθμιση
Τα παιδιά είναι σε τρενάκι. Ο πρώτος παίκτης κρατάει ένα καλάθι με μια μπάλα και προσπαθεί με τις βοηθητικές οδηγίες του παιδιού που περιμένει πίσω του να «αδειάσει» τη μπάλα στο καλάθι από πίσω του. Κοιτάζει συνεχώς μπροστά! Είναι ένα παιχνίδι κανόνων που βοηθά τα παιδιά να εσωτερικεύσουν τους κοινωνικούς ρόλους και τα οδηγεί στην αυτορρύθμιση. Ακόμα το γεγονός ότι στο παιχνίδι εμπλέκονται παιδιά διαφορετικών ηλικιών δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μπουν σε ρόλους «δασκάλου» και «μαθητή». Το παιδί σε θέση δασκάλου μοιράζεται τη γνώση του ενώ το παιδί-μαθητής καταφέρνει με καθοδήγηση κάτι που αργότερα θα καταφέρει μόνο του. Σκεφτείτε πόσο σημαντικό είναι για ένα παιδί να συνειδητοποιήσει ότι καταφέρνει κάτι που αρμόζει σε επόμενο αναπτυξιακό στάδιο!! Από την πλευρά των μεγαλύτερων το σημαντικό είναι το ότι θυμούνται πώς ήταν κάποιο καιρό πριν και κάνουν τη σύγκριση στο μυαλό τους, τονώνοντας την αυτοπεποίθηση τους συνειδητοποιώντας την πρόοδο που έχουν κάνει.
Σπυριδούλα Παυλίδου - Νηπιαγωγός (υπεύθυνη προνηπίων WeMe constructs)