"Πώς πλαισιώνουμε μια θεματική με σεβασμό στο παιδί;"

Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 "Πώς πλαισιώνουμε μια θεματική με σεβασμό στο παιδί;"

"Πώς πλαισιώνουμε μια θεματική με σεβασμό στο παιδί;"

Στην ομάδα των προ-προνηπίων δεν υπάρχουν δραστηριότητες απομνημόνευσης, προγραφής ή προανάγνωσης. Τα παιδιά βυθίζονται στην ανακάλυψη πληροφοριών μέσω όλων των αισθήσεων τους και από πολλές οπτικές γωνίες - επιστημονικά, καλλιτεχνικά, μουσικά, αφηγηματικά κ.λπ. Στον πυρήνα της δραστηριότητάς μας βρίσκεται η ερώτηση, η απορία.

Απορία ως πράξη που πυροδοτεί τη διαδικασία εκμάθησης και απορία ως αναπόσπαστo στοιχείο όλων των παιδιών. Βλέπουμε τα παιδιά ως φυσικούς επιστήμονες ,με περιέργεια, με τεράστιες παρατηρητικές δεξιότητες και ικανότητα να σχηματίζουν ισχυρές θεωρίες για τον κόσμο γύρω τους. Θεωρούμε την δημιουργική έκφραση ενός παιδιού, ως τον τρόπο επικοινωνίας του με αυτό που καταλαβαίνει για τον κόσμο γύρω του και τον εαυτό του.

​Στη θεματική “ο εαυτός μου” τα παιδιά μαθαίνουν να γιορτάζουν την ατομικότητά τους, να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές. Εξερευνούν τον εαυτό τους, την οικογένειά τους και τη θέση τους στην κοινωνία. Στις συζητήσεις μας, ενθαρρύνουμε το παιδί να χρησιμοποιεί ευρύ λεξιλόγιο, διευρύνοντας τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, και παράλληλα, τονώνοντας την αυτοπεποίθησή του. Το παιδί τότε νιώθει ότι αντιμετωπίζεται με σεβασμό. Τι καλύτερο λοιπόν, από το να διδάξουμε το σεβασμό, με το να το επιδείξουμε σκόπιμα κατά τη διάρκεια μιας δραστηριότητας. Επικοινωνούμε με σεβασμό με τα μικρά παιδιά, όταν ακούμε τις ιδέες, τα συναισθήματα και τα όνειρα τους. Βοηθάμε τα παιδιά να δουν το "εκπληκτικό μέσα από το συνηθισμένο".

"Το αγαπημένο μέρος του σώματός μου είναι το στόμα μου, γιατί με αυτό μιλάω και τραγουδάω στους φίλους μου" Αναστασία

Φανή Φουρτούνη-Νηπιαγωγός

(Υπεύθυνη της ομάδας προ-προνηπίων WeMe constructs)

Εγγραφείτε στο Newsletter

Copyright © 2018 WEME Constructs. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.